vrijdag 10 februari 2017

Negende ronde round robin - Monochromatic

Bij de opdracht monochromatic had ik me voorgenomen om in een andere kleur dan waar ik gewoonlijk naar grijp, te gaan werken maar ongemerkt kwam ik toch weer uit bij één van mijn favorieten...blauwtinten. Haha, ook niet erg toch?


Drie tinten blauwe soft pastels op mijn papier aangebracht:

Eerste laag met mijn vingers uitgesmeerd en met een vierde tint blauw cirkels getekend:

Cirkels ook uitgesmeerd en alles goed gefixeerd met een spray:

Modeling pasta door een stencil heen gesmeerd en de zeemeerminnen van Stampotique gestempeld (ook nog een keer op apart stempelpapier). De afdruk is niet duidelijk maar ik heb dit gedaan zodat ik straks lijm op de pagina aan kan brengen en daar dan de zeemeerminnen op kan plakken. Ze hebben een aantal fragiele onderdelen (armen en vingers) en op deze manier maak ik ze niet kapot:

Met witte verf en een rolletje cirkels gestempeld en met vloeibare blauwe verf spetters gemaakt:




De witte cirkels bedekt met glossy accents. Zeemeerminnen opgeplakt en hier en daar wat blauwe metallic rub-on gesmeerd. Tot slot stukjes pluizig wol opgeplakt:

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Leuk dat je even op visite bent geweest !
Bedankt voor je belangstelling en tot een volgende keer :-)