zondag 7 mei 2017

Zaterdag playday

Gisteren heb ik mezelf opgesloten in mijn hok om eens lekker aan de slag te gaan met wat ideetjes. Ik heb 2 kaarten gemaakt en een mixed media pagina n.a.v. een filmpje op youtube.
Eerst de kaarten:


Op een groot vel stevig mixed media papier (300 grams) heb ik twee keer hetzelfde stencil gebruikt. De lichtste gesponst met adirondack inkt, de donkerste met ecoline. Papier op maat gesneden en dubbel gevouwen. Rondom een dun lijntje getrokken met een fijnschrijver. Gestempeld met mijn nieuwe speeltje, de tonic stempelhulp van Tim Holtz. Op deze manier kon ik de dames ieder maar liefst zes keer stempelen en kreeg ik toch een scherpe afbeelding.


Op youtube zag ik een erg leuk filmpje over het werken met waterverf. Ik ben er lekker mee aan de slag gegaan en heb er uiteraard mijn eigen draai aan gegeven.

Met een fijnschrijver heb ik over de waterverf de scribble-achtige lijnen gevolgd waardoor het er in mijn ogen interessanter uit gaat zien. Op de beurs in Nijkerk had ik de leuke muizen stempels van katzelkraft gekocht en die wilde ik gebruiken in de cirkels. 

De muisjes heb ik ingekleurd met derwent coloursoft potloden. Drie cirkels had ik ingevuld met doodles maar dat vond ik niet mooi. Dus daar heb ik cirkels voor gemaakt uit boekpapier en er overheen geplakt. Mijn waterverf projectje vind ik zonder muisjes meer "art" en mét muisjes meer "fun".

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Leuk dat je even op visite bent geweest !
Bedankt voor je belangstelling en tot een volgende keer :-)